Lämning och hämtning

Rutiner vid lämning och hämtning

Vi som förskola har beslutat att föräldrarna kan få gå in i klädhallen när ni lämnar/hämtar ert/era barn.

Om det är många som lämnar/hämtar samtidigt så vänta utanför.

Det är alltid trevligt när ni som föräldrar kommer in och pratar en stund men vi måste fortfarande tänka annorlunda och vara försiktiga. Ju färre personer som rör sig i förskolans lokaler desto bättre.

Lämning 1: Vill ni fortfarande lämna utanför så ring på ringklockan eller knacka på fönsterrutan vid matsalen, så kommer någon och öppnar. Vi tar emot barnet och hjälper sedan barnet av med ytterkläder och ni kan vinka som vanligt i vinkfönstret :-)

Lämning 2: Kan ni tänka er att gå in i lilla hallen/klädhallen och lämna barnet/-en så öppna dörren med koden och gå in. Här ansvarar ni för att lämpliga och tillräckligt med inne-och ytterkläder finns tillgängliga.

OBS! Dock inte längre än så - var vänlig att respektera det!

Vid hämtning är det egentligen samma procedur fast tvärt om :-) Här är det bra om ni hör av er 5-10 minuter innan hämtning så att vi kan förbereda med ytterkläder så långt som möjligt. Detta oavsett om ni kan tänka er att gå in i hallen eller inte.

Tack på förhand för er hjälp i detta :-)